VideoHelp Forum

+ Reply to Thread
Results 1 to 13 of 13
  1. sorry for those who talk english but...

wie kan mij even in een goed stappenplan vertellen hoe ik nou mijn video om moet zetten.. het gaat namelijk elke keer fout(ik heb het al een stuk of 10 keer geprobeerd )... ik kan het wel moeilijk in het engels gaan doen, maar die gebruiken waarschijnljk allemaal ntsc dus dan word het weer ingewikkelder... hier zijn de gegevens:

video: jeeperscreepers.avi
    formaat: programma zegt: 640 X 323
    frame rate: programma zet m standaard op 23,976, maar ik weet niet of dat goed is...
    doel: vcd maken voor mijn dvd speler (jvc) zodat ik het op mijn breedbeeld TV (denk 16:9..) kan weergeven...
    problemen: of de video schokt... soms een keer in de zoveel tijd (om de seconde ofzo) en met andere instellingen schokt hij aan een stuk door... de andere keer krijg ik de video bovenaan en daaronden een wirwar van kleuren en na +/- een minuut krijg ik een groen beeld...

HOE DE HELL MOET IK HET NOU GOED KRIJGEN!!?? ik word er echt gek van...
    kan iemand mij gewoon in een duidelijk overzichtelijke reply/mailtje kunnen vertellen hoe het moet...

bedankt
    Quote Quote  
  2. Voor de instellingen voor Vcd of super vcd kan je best een van d e voorbeeldinstellingen (Templates) inladen. Maar zorg ervoor dat er wel pal achterstaat. Het beste is ook dat men een avi bestand neemt dat in 25 frames/sec staat. neemt een van 23.976 of 24 dan krijgt een mpg bestand waarbij het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Alsof een een engelse film in het engels nagesynchroniseerd word. Hoe dit te verhelpen weet ik zelf niet.

Dat er groene wirwar van blokjes en groen beeld komt, omdat de dvd-speler uw formaat niet goed kan afspelen. (niet standaard vcd formaat)
    Probeer het eerst eens met de standaard instellingen, werkt het , speel dan eens eens met de instellingen. bv hogere videobitrate en dergelijke gewoon om te zien wat je dvd speler allemaal aankan.

Mijn JVC XV-521 kan dvd ; VCD ; XVCD aan zonder problemen.
    XVCD = VCD met bv hogere video bitrate of audio bitrate.
    ook kan ik SVCD gehermultiplexed met een Mpeg1 header afspelen.
    Dan denk mijn dvd dat het vcd is terwijl het svcd is. dit voordeel is dat men met een goede SVCD een BIJNA dvd-kwaliteit heeft.

groeten
    Quote Quote  
  3. ehm wat is: een gehermultiplexde mpeg1 header???
    Quote Quote  
  4. Ik bedoel hiermee met MPGTOOLS in file menu van TMPENC kiezen, dan multiplex kiezen , op "add" klikken mpgbestand uitkiezen, dan boven aan MPEG1 Video CD (Nonstandaard) uitkiezen. Ook al is het een Mpeg2 videobestand. Onderaan het doelbestand uitkiezen en op run klikken.
    LET OP !!! Je kan denken dat TMPGENC TILT is, maar DIT IS NIET zo. Wacht een paar minuten (op mijn P3-450 ongeveer 8 minuten per 800 Mb) en de file is klaar. Gebruik het nieuwe bestand om in uw brand-software in voeren. Wel even tegen uw software zeggen dat je een Niet standaard videocd wilt branden. Cd branden en klaar.
    Quote Quote  
  5. aha... en hoe zou ik nero dat bijvoorbeeld moeten vertellen? zeggen dat hij een svcd moet branden??? of doe jij het met andere software...

en welke instellingen moet ik dan met tmpenc doen? 4:3 of iets anders? of doet hij dat dan vanzelf???
    Quote Quote  
  6. Nero gaat automatisch reklameren dat de mpegstream niet standaard VCD is en vraagt dan om door te gaan en de standaard af te zetten of opnieuw te encoderen of te stoppen . kies nu doorgaan en standaard uitzetten of wanneer men in nero vcd kiest op het eerste tabblad "create standard compliant cd" uitvinken.
    Quote Quote  
  7. Member xzarkad's Avatar
    Search Comp PM
    Voordat je dit alles gaat doen, zou ik je even aanraden om in de "DVD players compatibility list" te kijken of jouw DVD player dit formaat wel ondersteund.
    The Dutchman
    Quote Quote  
  8. nou ik heb even een klein stukje geprobeert en het werkt!!! echt bedankt! ik ga hem morgen compleet doen...
    Quote Quote  
  9. Ja..daar hebben we het probleem weer. Wij worden hier maar genaaid door die Amerikanen en de rest van de wereld...Als we nu eens allemaal op PAL zouden rippen. Maar helaas...
    Heb zelf ook heel lang gezocht hoe het probleem te verhelpen is. 23,976 frames per seconde. Hoe krijg je dat goed naar 25 frames per seconde. Heb je even...
    Okay, open virtual dub. Laad de file die je nodig hebt. Convert hem naar 25 frames per seconde.(direct stream copy) en voila. Daar hebben we hem in 25 frames per seconde. Iedereen happy zou je denken. Mooi niet dus. Audio loopt nu niet meer geluid. En hoe komt dat? We hebben de beelden met 95,nogwatheleboelachterdekommakorter% gemaakt. Dus willen we het audio gelijk krijgen. Dan zullen we het audio ook moeten vertragen. En dat mijn beste vrienden, zal u NOOOOOOIT lukken. Je zit er altijd een paar frames naast. En das heel irritant.
    Nu heb ik er een oplossing voor. Die werkt toppie, en u hoeft noooooooit meer een film om te zetten. Pleur hem in Tmpgenc, laat de juiste Template (dus als ie 24,nogwat gewoon de NTSCfilm templ. en 29,7 dus gewoon de NTSC templ. en 25 frames de Pal templ.) en laat hem maar een nachtje draaien. Even cutten met Tmpgenc. en branden maar.....

En nu komt de truuk...koop een Pioneer Dv 340 of Dv 343 of een hoger model. Die heeft een ingebouwde NTSc naar Pal converter. en die vreet ook alles. VCD SVCD XVCD, maakt hem niet! Nooit meer gezeur en je kan lekker alle films blijven downloaden, NTSC, PAL, NTSC-film. Maakt het niet meer uit. Kijkt wel zo lekker

En bij de videotheek zien ze me ook nooit meer! En langleven de El Cheopo cd's :P
    Quote Quote  
  10. En oja...een gehermultiplexte SVCD noemen we ook wel XVCD
    Quote Quote  
  11. sja... leuk... n nieuwe dvd speler kopen, terwijl we er net een hebben (2 weken ofzo...)
    Quote Quote  
  12. Ik heb goed nieuws..en slecht nieuws voor je..

Kijk eens op www.doom9.org, en dan onder de Guides>Format Conversion Guides>AVI to VCD / SVCD guide

Weet niet wat voor speler je hebt, maar daar staat een manier om ntsc divx naar pal divx te converteren. Dan ben je de 'tik' die je elke seconde ziet in iedergeval kwijt. Hoop dat je er wat aan hebt.

Het slechte nieuws? Ik heb het niet geprobeerd, dus of het werkt weet ik niet....

Zou gewoon eerst een videoclipje downloaden en dan veel spelen. Het omzetten van divx naar vcd of svcd is niet zo moeilijk. Alleen tenzij je goeie kwaliteit wilt. Neem ipv. een cd-r een cd-rw. Scheelt je veel cd's..
    dus dan ook niet finalizen...

Succes
    Quote Quote  
  13. ja hehheh daar was ik al achter... anders was ik nu echt al een stuk of 40 cds kwijt... :P
    Quote Quote