VideoHelp Forum
+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7
Thread
  1. Member
    Join Date
    Dec 2022
    Location
    Teneriffa
    Search Comp PM
    Jag söker efter en "billig" capture device som klarar hdmi 1080p/25 som input.
    Köpte en "mycket" billig device som skulle klara mina behov.
    Jodå, den klarade nästan av det, 5 fps i stället för 25 fps, inte kul att titta på.
    Bakgrund, från min satellitmottagare i Sverige vill jag streama den via ffmpeg o udp via usb3 till min lilla Linux burk ner till mitt vinternäste på Teneriffa.

    Så, vet någon om någon device som klarar 1080p/25 o inte är alltför svindyr, helst med loop through.

    /Kurre
    Last edited by Kurre; 22nd Dec 2022 at 14:59.
    Quote Quote  
  2. Hi !
    It can do 25-30 fps if you set it to MJPG instead of YUV in the resolution settings.

    All those cheap HDMI capture devices based on Ms2109 chipset do this : if set to YUV then frame rate = 5fps.If set to MJPG then frame rate = 25 or 30 fps.

    Please have a nice day

    Best regards
    Last edited by Hunk91; 22nd Dec 2022 at 15:45.
    Quote Quote  
  3. Member
    Join Date
    Dec 2022
    Location
    Teneriffa
    Search Comp PM
    Ok, det funkar men, v4l2 o optioner därefter håller på att sänka min lilla burk, 128% i cpu.
    Utan v4l2 låg cpu'n på 30%.
    Samt att den laggar för mycket, 6 sekunder.
    Det är alldeles för mycket för att kunna använda androidäfjärren.
    Sen kan inte jag inte köra "copy" som speedar upp saker o ting.
    Nä, får nog offra mina slantar på en som kan ta 1080p/25 rakt av, läsa in yuy till mpeg o ut på nätet.
    Men stort tack för att du hjälpte mig.

    /Kurre
    Quote Quote  
  4. OK. So maybe you can try this new capture card based on Ms2130 chipset which allows 1080p-30fps YUV for nearly 20 Euros but you must plug it to a USB3 port in order to have this. If plug on a USB2 port then you will have the same thing as the previous capture card you bought.

    Source : https://www.google.com/amp/s/www.cnx-software.com/2022/11/07/ms2130-based-4k-hdmi-to-u...or-19/%3famp=1

    I didn't bought it yet, but plan to purchase this beguinning of 2023. So I can't tell you more, but if you search on youtube for Ms2130 videos you may get an idea about it.

    Best regards
    Quote Quote  
  5. Member
    Join Date
    Dec 2022
    Location
    Teneriffa
    Search Comp PM
    Ok, köpte en sån här från Aliexpress.
    Image
    [Attachment 68284 - Click to enlarge]

    Den ser ut att klara hdmi upp till 1080p/30, men ger bara 5 fps om man inte gör om den till mjpeg.
    Så, man kan inte lita på vad kineserna skriver.
    Men den du tittar på "kanske" klarar det.
    Har tittat runt och har hittat några med en prislapp på runt 800:-.
    Vill inte beställa något från Kina, vänta i 1 månad och se vad jag får även fast det är billigt.

    /Kurre
    Image Attached Thumbnails Click image for larger version

Name:	Screenshot_20221223_104050_com.android.chrome.jpg
Views:	17
Size:	434.3 KB
ID:	68283  

    Quote Quote  
  6. Apologies for necro-posting but I suspect the above AliExpress purchase is one of the fake USB 3.0 devices that is really USB 2.0 but with blue plastic. There are lots of these kicking around that use the USB 2.0 Macrosilicon chip that only supports YUV uncompressed capture at SD resolutions and uses MJPEG for HD capture at regular frame rates. These solutions also appear to have less-than-great sound capture functionality (mono and low bandwidth?).

    The newer MS2130/2131 (the 1 variant has HDMI passthrough I think) are appearing that appear to be capable of YUV uncompressed capture at 1080p60 and LPCM audio - have one on order to try.
    Quote Quote  
  7. Member
    Join Date
    Dec 2022
    Location
    Teneriffa
    Search Comp PM
    Hej.

    Tänkte testa denna, den har allt jag behöver.
    Encodar till h264/h265.
    Skall köra med 720P o unicast till mvp eller vlc.
    Alla recentioner "verkar" positiva, men, men.

    /Kurre
    Image Attached Thumbnails Click image for larger version

Name:	udp.jpg
Views:	15
Size:	19.3 KB
ID:	69313  

    Quote Quote  



Similar Threads

Visit our sponsor! Try DVDFab and backup Blu-rays!